Ετικέτες

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ομηροσυνελεύσεις. «Αυτός είναι ο θίασός μας, με αυτόν θα παίξουμε. «Γ Σεφέρης

Διονυσιακό Μανιφέστο:

Οι καθρέπτες του Διόνυσου σε κάτοπτρα της Μυθιστορίας

Οδοιπορικό στην Επίδαυρο
Κάτω από ένα  γαλάζιο λαμπερό πελοποννησιακό ουρανό.
Θέατρο Επιδαύρου  δίπλα στο Ασκληπιείον. Στη μέση η Θόλος Θυμέλη και γύρω γύρω όλοι η παρέα και εγώ.

Κάτω από ένα  ήλιο του μεσημεριού τοξοβόλο καυτό.

Το βράδυ οι Πέρσες σε ένα  αυγουστιάτικο  αιθερικό σκηνικό: Ίτε παίδες Ελλήνων…ίτε!
Το μανιφέστο του πολέμου με το σύνδρομο της ηγεμονίας του Περικλή είχε προηγηθεί σε σκηνοθεσία της Ρούλας Πατεράκη της πύρειας δασκάλας μου από τις θεατρικές σπουδές μου στη σχολή της στη Θεσσαλονίκη των φοιτητικών χρόνων.
Η σωτηρία της ψυχής είναι πολύ σπουδαίο πράγμα και ο Διόνυσος ο λυτρωτής παίζοντας με τους καθρέπτες του, κομμάτια γίνεται και τα κομμάτια του μαζεύει μαζί με την καρδιά του με την βοήθεια της εν κινήσεις Αθηνάς. Θα κοιμηθεί στου Μορφέως την θεραπευτική αγκαλιά και με τον Ασκληπιό θα συνομιλήσει για το πριν το χθές το μετά σε ανακεφαλαιωτική σειρά..Η εμπόλεμη Αφροδίτη, η Μορφώ θα συναινέσει ενωτικά κα οι Νίκες Αύρες θα τον αγκαλιάσουν πανηγυρικά.

Όμως στο ανατολικό αέτωμα ο Ασκληπιός θα του υπενθυμίζει προσεκτικά:
Ιλίου Πέρσις, χωρίς να πάρεις την Τροία θεραπεία δεν μπορείς να έχεις γιατί δεν έχεις γνώση και συνείδηση εφόδια αρκετά .
Δίαιτα σωστή διατροφή,  λουτρά, φυσική άσκηση, μελέτη ( ομηρικών κειμένων ως επί το  πλείστον)  τονίζει επιγραμματικά.
Καφές, αναζητώντας το « νερό» εν τη ελλείψει του, μία φωνή και ένας   κομψός ασπρομάλλη κύριος μας καλεί;
-Ποια  σπουδαία παράσταση παίζετε; Πλησιάζοντας με ευκινησία περισσή.
Βλέμμα σπινθηροβόλο πνευματώδης νεανικός χιουμορίστας, μας συστήνεται άμεσα.
Δημήτρης Αγραφιώτης στην Χαϊδελβέργη  της Γερμανίας ενασχόληση με τη μουσική.
Λέμε τα ΟΝΟΜΑΤΑ μας τα καλλιτεχνικά και ερωτώ πως αντιλήφθηκε πως παίζουμε μια  ομηρική παράσταση παρ όλα αυτά.
-Μα είναι ολοφάνερο απαντά αυτό, διακρίνεται στην ΑΥΡΑ σας. Το εκπέμπετε δυναμικά.
-Καλλιτέχνης είσαι για αυτό έχεις  τόσο λεπτές κεραίες  «όρασης» , διαπιστώνω αποφθεγματικά.
-Όχι , όχι καλλιτέχνης , ημίθεος μαέστρος απαντά μειδιώντας χιουμοριστικά.
Ημίθεος και Ελληνας, αν και αισθάνομαι λίγο ανθέλληνας τον τελευταίο καιρό με αυτά που συμβαίνουν στην χώρα μου και αυτά που ακούω στην Γερμανία όπου διαμένω τα τελευταία χρόνια.
Ο Λέανδρος δίπλα μου σιωπηλός παρατηρητής, ο Μάικλ αναρωτιόταν που είναι τα άλλα λιονταράκια, η Λήδα έφερε τον  επιγραμματικό στίχο του Σεφέρη, η Κλειώ βοηθούσε τον Δημόδοκο στην επιλογή του τραγουδιού,ο Πεισίστρατος ανέλαβε το μοντάζ, η Κίντο διάλεγε τις σκηνές, ο Νέαρχος είχε πάει στην Αμφίπολη να επιθεωρήσει τον  αρχαιολογικό στόλο του μαζί  με τον πρωθυπουργό Ιντιάνα  Τζόουνς τον Σαμαρά, ο  Αφήτωρ περιεργαζόνταν την μηχανική ακουστική του θεάτρου, ο Μελησιγενής έγραφε τις καινούργιες ραψωδίες και ο Αχιλλέας ήταν εξοργισμένος με τον περιπτερά που δεν «είχε» νερό με καύσωνα γιατί ήθελε να πουλήσει τις γρανίτες.
Ο σερβιτόρος που τα παρακολουθούσε όλα αυτά αναφώνησε περισυλλογισμένος.
Εγώ έχω ένα πολύ συνηθισμένο όνομα Γιάννη, με λένε μόνο Γιάννη…
Χαιρετίσαμε τον ημίθεο μαέστρο  Δ.  Αγραφιώτη τελούντες εν ευθυμία συνολική, είχε δεί την Ιλιάδα του Λιβαθινού και του είχε αρέσει πολύ ,  του συστήσαμε την ροκ όπερα  για τον Αλέξανδρο του Κ. Αθυρίδη τον Οκτώβρη ξανά στη Θεσσαλονίκη,  του ζητήσαμε μια καινούργια μουσική για την Οδύσσεια της επόμενης ομηρολογίας σε μια μοντέρνα εκδοχή   και αποχωρήσαμε σαν αύρα καλοκαιρινή .

Στον απόηχο της Ιστορίας  οι Α΄ και η Γ΄ Εθνοσυνελεύσεις   της Επιδαύρου

σε ψίθυρο….. Ω Μυθιστορίας
Αστραία, Επίδαυρος 2014 Αύγουστος 15

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Advertisements